NUEVO teléfono de contacto +34 697 45 73 36 info@tantrix.es

Com jugar on-line

Abans de començar a jugar et recomanem llegir aquestes breus instruccions.

Per jugar has de tenir instal·lat JAVA al teu ordinador. Pots descarregar-lo al següent enllaç: www.java.com

Primer: La sala de joc Tantrix i com utilitzar-la

El primer pas és entrar a la sala de joc Tantrix, una sala virtual on la gent es troba per jugar a Tantrix i xatejar. Pots entrar de dues formes diferents; anònimament com jugador convidat, o registrar-te amb el nom que desitgis tenir com a jugador. Un cop a dins podràs xatejar amb altres jugadors, enviar-los els teus comentaris, podràs ser espectador de les partides en curs o podràs jugar.

Per a ser espectador selecciona la partida que desitgis observar i clica sobre el botó “Espectador”. Per favor, no facis comentaris sobre el joc.

Per a jugar selecciona un color no ocupat a la sala que desitgis jugar. També hauràs d’escollir qui serà el teu contrincant; el robot o un altre jugador que sigui a la sala de joc.
– Jugar amb el robot: Tria el teu color clicant sobre aquest, i després clica “Jugar Robot”
– Jugar amb un altre jugador: Tria el teu color, convida a altres jugadors a jugar amb tu, i clica “Inici”.

Entrada Sala de joc

Segon: Com utilitzar el joc Tantrix on-line

Tan aviat com hagis clicat sobre el botó “Inici”, el joc es carregarà i s’obrirà una nova finestra. Cada jugador rep sis fitxes. L’Objectiu del joc es construir una línia o circuit el més llargs possible, del color que tu hagis escollit. El primer jugador juga la seva fitxa al centre del tauler (clica sobre la fitxa, arrossega-la i deixa-la.) Per a confirmar el moviment, clica sobre el punt blau situat a l’espai buit deixat per la fitxa jugada. El joc continua amb el següent jugador, qui connectarà la seva fitxa a la ja jugada, assegurant-se de que tots els colors de les línies coincideixin. Per fer rotar una fitxa, clica sobre ella abans de confirmar el moviment. Rebràs una nova fitxa per cada fitxa jugada.

  • Cada jugador disposa d’un moviment lliure per torn.
  • Totes les fitxes han de jugar-se al costat de les altres fitxes ja jugades.
  • Els colors de les línies de les fitxes han de coincidir sempre.

como_jugar_1

Els colors de les línies han de coincidir sempre.

El teu torn de joc…

  • Comença emplenant tots els espais forçats que puguis.
  • Fes el teu moviment lliure.
  • Acaba el teu torn emplenant altre vegada tots els espais forçats que puguis.

Què és un espai forçat?

Qualsevol espai buit rodejat per tres fitxes es un espai forçat. (Estan indicats per un punt del mateix color del que jugues tu). Cada jugador ha de començar el seu torn emplenant tots els espais forçats possibles. (La fletxa petita al costat de la fitxa, t’indica les fitxes que emplenen el l’espai forçat) Els espais forçats son més freqüents a mesura que avança el joc, i permeten a cada jugador col·locar mes fitxes en el mateix torn de joc. Crear espais forçats deliberadament es un procediment normal, especialment quan t’obligues a tu mateix a emplenar l’espai forçat creat.

como_jugar_2

Un espai forçat i la fitxa que hi encaixa.

Sala de joc

Restriccions

Hi ha tres moviments prohibits que normalment no estan permesos. Si be, quan ja no queden mes fitxes a la bossa, les restriccions deixen d’aplicar-se.

No esta permès:

1- Emplenar un espai forçat en el que hi coincideixin tres línies del mateix color. No hi ha cap fitxa que pugui emplenar aquest espai. Si al emplenar un espai forçat es crea un altre espai en el que hi entren tres línies del mateix color, aquest espai no ha s’emplenarà.

como_jugar_3

2-  Rodejar un espai forçat amb una quarta fitxa. Això portaria inevitablement a bloquejar el joc, ja que quants més costats te un espai forçat, mes difícil es d’emplenar.

como_jugar_4

3- Col·locar una fitxa en una cara controlada. L’Espai forçat A ha de ser emplenat abans de poder jugar la fitxa a B. Les dues cares al llarg d’un espai forçat s’anomenen cares controlades, i es mostren en el tauler de joc amb espais ombrejats.

como_jugar_5

El guanyador

El joc acaba quan s’han jugat totes les fitxes. Cada jugador aconsegueix un punt per fitxa a la seva línia mes llarga, o dos punts per fitxa al seu circuit mes gran. Tant sols compta la millor puntuació de cada jugador, i el guanyador de la partida es qui te la puntuació mes alta.

Un exemple:

En aquest joc (veure dibuix), el jugador verd i el blau, en aquest moment estan empatats. El verd te una línia de vuit fitxes, mentre que el blau te un circuit de quatre fitxes, i en ambdós casos la puntuació es de vuit.

como_jugar_6

No obstant això, el jugador verd és en una situació molt millor per guanyar aquesta partida, ja que una línia no bloquejada pot allargar-se, mentre que el circuit blau s’ha tancat definitivament. El circuit blau no serà suficient per guanyar el joc. La puntuació mitjana per a guanyar son 23 punts. El jugador blau hauria de començar una nova línia, posant atenció a la línia verda, que amenaça amb tancar-se per a convertir-se en un circuit. Amb una fitxa més, el jugador verd podria tancar un circuit de 11 fitxes, i la seva puntuació seria de 22, possiblement suficient per a guanyar la partida.

Per a guanyar necessitaràs una combinació d’anàlisi detallat de cada jugada i tàctica d’estratègia. També influeix una mica la sort, ja que les fitxes van sortint de la bossa a l’atzar. Aquesta combinació de sort i habilitat fan que el Tantrix sigui apassionant tant per a jugadors experts com principiants.

Gaudeix del joc!